Wednesday, July 17, 2013

Bersama keluarga angkat



  



 
Hari yang sungguh menggembirakan aku..duduk bersama mereka seperti duduk dengan keluarga sendiri.Mereka adalah keluarga angkatku..keluarga mesir.. 


Bila duduk di negara orang ni paling seronok sekali bila kita ada keluarga angkat, sama macam kat Malaysia sentiasa ada orang ambil perhatian dengan kita walaupun tak dapat dinafikan my mom is always the best ^^.



Sehari semalam aku duduk rumah sahabat baikku Hassan tempat bernama Khaiyatah. Lepas tu pada tengah harinya kami bersiap-siap untuk pergi rumah kakaknya pula.
Omar dan Mo'min


Raania itu nama kakaknya.Di anugerahkan 3 cahaya mata Omar, Mo’min dan Malak (perempuan).Omar dan Mo’min nie memang petah berbicara, aktif sungguh.Seronok main ngan budak-budak ni.Patutlah Hassan selalu cerita pasal dorang.

Si comel Malak
 


Kakak Hassan buat hidangan special hari nie.Udang masak tumis dan goreng .Rajin sungguh siap buat hiasan kat sayur lagi tu.”Tima kasih lah kakak Hassan, susah-susah syak”. Jarang keluarga arab nak masak benda ni kecuali untuk menyambut tetamu yang istimewa..Aku selalu juga berjalan ke rumah kawan-kawan arab yang lain tetapi layanan keluarga Hassan memang antara yang terbaik. 
 
Petangnya Syarif sampai, abang Hassan tawadhu’ orangnya tapi ilmu masyaallah.Kami dihidangkan minum petang bersama kueh batik!.Aku yang terkejut sebenarnya, tak sangka arab pandai buat kueh ni.Bukan apa, pergilah mana-mana kedai takkan jumpa punya.Sebab arab ni takdalah minat sangat dengan kueh mueh ni.Dorang lebik suka makan manisan. 

Alhamdulillah..bila duduk dalam suasana ni..rasa rindu pula nak berkumpul dengan keluarga kat malaysia..paling kurang sahabatku ni dah kongsikan kegembiraannya bersamaku.
 
Ziarah ini kami akhiri sebelum maghrib.Tak cukup dia hantar aku ke stesen siap bayarkan tambang lagi,kebaikan arab...smua orang dah faham.Senyum tawa ini tidak akan ku lupakan insyaallah. 



Kawan sejatiku

No comments:

Post a Comment