Thursday, May 23, 2013

Ziarah ke Madinatul Buuts..Hari indah bersama SAHABAT



Bismillahirrahmanirrahim,


     Seriously, aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba semangat nak buat pengisian blog kali nie(setelah sekian lama terbengkalai..ish3x).Mungkin sebab ada gambar-gambar kat bawa nie..aku suka sangat..gambar kawan-kawan..

     Alhamdulillah tadi tengah hari lepas solat zohor, sempat berborak dengan dua orang kawan arab tentang Jemah tertentu yang ada di medan dakwah sekarang..alhamdulillah hiwar yang baik,  kami saling berkongsi pendapat dan bersetuju bahawa semua Jemaah Islamiah hadaf dan maksudnya satu..iaitu mencari redha Allah yang pertama dan seterusnya..

Once the Prophet Mohammad (pbuh) was asked,
"What person can be the best friend?" "He who helps
you remember Allah (SWT), and reminds you when you
forget Him," the Prophet Mohammad (pbuh), counseled.



     Al-muhim, dorang pelawa aku untuk makan tengah hari..lauk daging katanya.Kawan-kawan nie tinggal di asrama (semuanya pelajar mesir).Aku dah menolak dengan penuh rasa segan, tapi maklumlah arabkan..bab memuliakan tetamu dorang paling menang.Akhirnya aku mengalah..owh..segan.


Karim Imad my best friend

     Ni sahabat seperjuanganku dalam dakwah..Namanya Karim Imad pelajar Syariah Islamiah.Baik hati orangnya..banyak aku dapat istifadah dari sahabatku ini terutamanya dalam gerakan dakwah infradi…dia sangat universal.Kalau singgah bilik dia..ada syak budak-budak Medic tengah di ikram..
 
     Gambar kat bawah nie semuanya budak-budak Medic..Baik-baik semuanya.


Imam Ali (as) Says: "Friendship transfers a stranger
in to a relative

     Alhamdulillah hari aku sai’ed jiddan..gembira ada kawan-baik cam dorang…terutama Karim..sedikit sebanyak dia inspirasi kepada diriku..mungkin dalam penulisan seterusnya, aku boleh kongsikan apa yang membuatkan aku kagum dengan sahabat-sahabat ku ini..
     Salam persahabatan..Cintailah sahabat anda..rendahkan pandangan daripada melihat keburukan dan Buka sebesar-besarnya mata memandang pada kebaikan mereka..Insyaallah persahabatan akan berkekalan..

ANA UHIBBUKUM FILLAH

No comments:

Post a Comment